Volgers

zaterdag 30 december 2017

52 Weeks - Week 52 - Challenge

Hallo blogmaatjes !

Ik kan er me nog niet toe brengen om al kaartjes te maken met (nieuwe) 'kerstwensen', Kerst is nu even voorbij. Maar ik sta er wel voor open om winterse kaartjes te maken, voor "Fijne Feestdagen" - hihi !


En de binnenkant...


Dit kaartje laat ik mee doen bij :

Vandaag was het bij ons traditioneel 'koeken-zingen'. Normaal op de laatste dag van het jaar, maar omdat die op een zondag valt, mochten ze van de gemeente vandaag hun ronde maken. Meer dan 100 kinderen zijn langs geweest ! En die klein mannekes worden zo mondig, heel leuk om te horen wat ze soms allemaal te vertellen hebben naast hun nieuwjaarsliedje. Eentje was blijkbaar een beetje té enthousiast geweest tijdens zijn tocht. Hij zegt zo, "Ik moet je wat vertellen... Ik deed 'zo' (gaat door zijn knieën) en mijn broek deed 'krak'! Zo maar, vanachter, recht in het midden!" Hij vond het grappig, ik ook, de mama zal het iets minder vinden... Enne zijn jasje was lang genoeg om de schade te camoufleren, want ik heb er alleszins niks van gezien. Haha!

Groetjes en fijne zaterdag! Gina

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kaartje met die schattige ijsbeer, Gina!
    Zo heeft ieder land (en zelfs iedere streek) zijn eigen tradities. Grappig verhaal van dat jongetje met zijn gescheurde broek.
    Fijne zaterdag.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schattig kaartje Gina! Nog nooit van gehoord; koeken- zingen hier kennen we die traditie niet! Dan heb je heel wat kindjes aan de deur gehad! Leuk verhaal van dat jochie!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo liebe Gina,
    eine wunderschöne Winterkarte hast du gestaltet. Sie gefällt mir sehr gut. Teddy und Pinguin haben ihren Spaß im Schnee. Einfach zauberhaft. Ich wünsche dir einen guten Start ins neue jahr. Ganz liebe Grüße herzlichst Silvi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke kaart, Gina.
    Moest vreselijk lachen om het verhaal dat je vertelde. Hoe schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaartje! Wat een leuk verhaal, 'koeken-zingen', ik had er nog nooit van gehoord. Weer iets geleerd!
    groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het koekenzingen was daarnet op het nieuws... lijkt me heel tof te zijn, wat heb je er veel aan de deur gehad!
    Leuke kaart met die prachtige ijsberen!
    Fijn dat je meedoet aan onze challenge!
    Geniet nog van de laatste uren van 2017!
    Nancy
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk koekenzingen ik had er nog nooit van gehoord en de mama van het kleine manneke zal er vast ook hartelijk om kunnen lachen.
    leuke kaart!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kerstkaart is dit, wat een schattig ijsbeer daar zo zittend in de sneeuw, met zijn vriendje. Bedankt voor het mee doen bij 52 WTC. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

  9. De beste wensen voor 2018 !!
    Super tof dat je meedoet met onze 'Oud en Nieuw' Challenge !
    Bedankt voor je deelname en veel succes.

    {Challengeblog De Egel}
    {Hobbywinkel De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaart, ook de binnenkant ! Van "koekenzingen" had ik ook nog niet gehoord, bij ons komen ze zingen voor Nieuwjaar "Nieuwjaareke zoete...." :o) Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige kaart!

    Groetjes,
    Yvonne.
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Gina,
    wat een enig kaartje! EN je verhaaltje is ook leuk! Ik weet niet precies wat koekenzingen is, maar ik denk dat er kinderen aan de deur komen die een nieuwjaarslied zingen? EN dan koek willen??
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen