Volgers

zaterdag 28 maart 2015

Canvas

Ik ga jullie vandaag even de 'co' in mijn blognaam "Kaarten en Co" laten zien.

Ik heb twee aparte blogs voor mijn scraps.
Eentje voor onze camperreisverhalen, camperscraps.blogspot.com
en eentje voor mijn lief hondje, ons Beetleke, beetlescraps.blogspot.com

Jullie zijn bij deze hartelijk welkom om daar ook een kijkje te komen nemen (en volger te worden :) )

Natuurlijk wil ik ook iets doen met die scraps die ik maak... Mijn eerste idee was ze op een canvas te verwerken. Ik wou wel de mogelijkheid om de scrap te vervangen.

Tot zo-even hingen er dus van die klassieke schilderijen in onze living van die stijl die je 25 jaar geleden aan de uitgang van de supermarkt voor een appel en een ei kon kopen... Ik was daar ZOOOO op uitgekeken ! Eentje is daarvan nu alvast definitief naar buiten verbannen en vervangen door een canvas van 40 X 50.

 
Ik heb het bij natuurlijke materialen gehouden. De canvas heb ik eerst bewerkt met twee lagen gesso. Een lint van jute er op en enkele houten figuurtjes.
 
De scrap heb ik vastgezet met uitgestanste hoekjes die ik door de canvasdoek heb vastgezet met splitpennen. Deze splitpennen waren origineel rood geverfd, maar dat rood heb ik er minuscuul afgeschuurd.
 
Hier nog enkele details:
 

 
Ik doe er gelijk ook nog even een foto van mijn eenvoudige paasversiering bij. Mijn man wou geen paasboom dit jaar, dus is het dit geworden:

 
Zelfde stijl als de canvas. Eenvoudig en natuurlijke materialen...

Volgende canvas staat al klaar om bewerkt te worden. alleen is deze 115 X 75 - hmmm daar gaan we dus nog even over nadenken :) :) :)

Lieve groetjes, Gina

5 opmerkingen:

  1. Mooie creaties, Gina!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig allebei Gina! Heel leuk dat je de living versierd met je eigen gemaakte canvassen en Paascrea :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig layout op de canvas, Gina. En je paas ei vind ik ook heel gaaf.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt een prachtig layout gemaakt op het canvas Gina....en ook het deco-ei is super leuk...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooi Gina ! Een prachtige lay-out en schitterende kleuren ... Je paascreatie is ook super mooi !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen